luni, 18 aprilie 2011

Smantana din caju

Din ciclul lactatelor raw vegan, iata o celebra smantana din caju, o alta reteta minunata invatata de curand!
Foarte buna, uimitoare prin faptul ca miroase chiar! a smantana din lapte de vaca, cu un gust care sub nici o forma,  nu m-am asteptat sa fie atat de asemanantor. Daca as fi intrebat un neavizat, sunt sigura, in proportie de 100%, ca nu ar fi sesizat nici o diferenta.
Cu ocazia aceasta am mai acoperit inca ceva din golul lasat la nivelul dorintelor si a papilelor gustative de dieta pe care o avem in ultimul timp. 

Tocmai am ajuns la concluzia ca a manca raw vegan, daca stii sa iti gatesti, este o mare bucurie si implinire, trebuie doar sa ai rabdare pana inveti toate capitolele acestei minunate "carti". AsaDar, am mai asimilat o etapa.  Si pentru ca deja am prins elan, profit de asta, si urmatorul experiment o sa fie Branza de caju. Dupa care am sa trec la un nou capitol.  Am sa pastrez, insa, usa curiozitatii deschisa, pentru a aprofunda in continuare pe marginea acestui subiect.


    • 1 cana caju crud, hidratat cateva ore in apa de izvor
    • 1/2 cana apa de izvor
    • 1 lingurita zeama de lamaie
    • 1/4  lingurita pudra de probiotice (probiotice se gasesc in farmacii sau magazine naturiste)
    Mixati totul pana se omogenizeaza bine.
    Turnati compozitia intr-un borcan mare, acoperit cu o panza si lasati-o la temperatura camerei pentru 12 ore.
    Amestecati si transferati borcanul in frigider pentru alte 24 ore. Dupa acest timp este gata.
    Pentru o "smantana" dulce si proaspata se poate realiza si fara probiotice si consuma imediat. Varianta cu probiotice rezista la frigider cateva zile si se comporta ca o smantana autentica.


    Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

    15 comentarii:

    1. Chiar saptamana aceasta ma gandeam s-o refac :) Asta e lucrul bun la vegetarianism: ca gasesti inlocuitori pt cam orice produs animal. Iti doresc o primavara binecuvantata!

      RăspundețiȘtergere
    2. arata foarte bine!Am sa o incerc si eu:)

      RăspundețiȘtergere
    3. > Ina
      Multumesc Ina. Iti doresc un Paste Fericit! insorit, plin de flori si bucurie.

      >Antzu

      Multumesc. E si foarte buna, merita incercata.

      RăspundețiȘtergere
    4. Dacă nu am probiotice funcționează rețeta?

      RăspundețiȘtergere
    5. Nu, nu functioneaza, bacteriile necesare fermentarii nu sunt in numar suficient de mare.

      RăspundețiȘtergere
    6. Mi-am cumparat astazi probiotice si deja am facut-o. Urmeaza cele 12h + 24h, abia astept!

      RăspundețiȘtergere
    7. Ma bucur, Elena. Poti deja sa incepi sa mannaci din ea si dupa cele 12 ore. Dupa 24 este ideala, dar merge si dupa primele 12 ore. Asta ca sa iti scurtez perioada de asteptare.

      RăspundețiȘtergere
    8. borcanul il lasam deschis? multumesc!

      anisca

      RăspundețiȘtergere
    9. @Anisca.
      Eu il las deschis, acoperit cu o panza de damasc, prinsa cu un elastic pe borcan.

      RăspundețiȘtergere
    10. ce fel (marca) de probiotice folosesti? Multumesc

      RăspundețiȘtergere
    11. @Alina. Pana acum am folosit Jarro-Dophilus + FOS
      http://www.naturashop.ro/jarrodophilus-fos-p-968.html

      RăspundețiȘtergere
    12. Mixez totul in blender? Sau la robot cu lama S?

      Multam fain,
      O zi senina,
      Radu Cruceana

      RăspundețiȘtergere
    13. @Radu. La blender. Scuze de intarzierea cu care iti raspund, dar am fost in vacanta. Cu drag.

      RăspundețiȘtergere
    14. cam cate capsule de probiotice intra in cantitatea scrisa mai sus?

      RăspundețiȘtergere