duminică, 3 aprilie 2011

Sarmale fara foc

Pentru un incepator in ale bucatariei raw vegan, preparatele care seamana cu mancarea gatita reprezinta inca o tentatie. Deoarece pe aceasta cale schimbarile trebuie facute gradat, astfel incat sa poti tine pasul si sa rezisti la drum lung, aceste sarmale sunt ca un As scos din maneca.
Ne-au placut foarte mult si le-am gasit ingenioase si foarte usor de preparat.



  • 200 g hrisca, hidratata 8 ore
  • 100g nuca, hidratate 8 ore
  • 50 g morcov, ras marunt
  • 1 ceapa, tocata fin
  • 1/2 legatura de patrunjel, taiat fin
  • 10 frunze mari de varza murata, taiate nervurile
  • 500 g rosii, maruntite cu robotul cu lama in S
  • 1 lingurita rasa nucsoara
  • 1 varf de cutit cimbru
  • sare, piper, dupa gust
  • 2 linguri ulei de masline extra virgin
Hrisca si nuca se scurg bine de apa si apoi se spala in apa proaspata. Varza se lasa 30 minute in apa la desarat. Nuca, ceapa, patrunjelul, morcovul si condimentele se amesteca impreuna.
Se iau frunzele de varza si intr-un capat se pune o lingura din compozitiea preparata si apoi se indoaie coltul spre interior. Aduceti si marginile pe interior, apoi rulati strans pana se termina frunza. Se amesteca rosiile, nervurile de la varza tocate si uleiul facand un sos mai gros.
Se pun sarmalele intr-un castron si se toarna sosul din rosii. Se pastreaza la frigider, 1-2 zile.
In mod paradoxal aceste sarmale au un gust foarte asemanator cu cele gatite. Sunt absolut delicioase. Am reusit si cu astea sa ne uimim musafirii. Deja se prefigureaza noi adepti.


Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

5 comentarii:

  1. Si eu le-am facut de cateva ori, sunt foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta este una dintre primele retete raw facute de mine. Sotul meu, Adrian, periodic ma roaga sa le fac, el fiind extrem de incantat de ele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Le-am facut astazi! Tare bune si satioase. Multumesc pt reteta. Acum am o intrebare, hrisca pe care am folosit-o a fost din comert de la sano vit parca, si era maro , dupa ce a stat la inmuiat s-a decojit , inseamna ca s-a decorticat ? Nu am avut rabdare sa curat seimntele , fiind atat de mici, Afecteaza in vreun fel treaba asta ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sano Vita, dupa cate stiu eu, are soiul de hrisca de culoare maronie. Nu este excelenta la gust. Foarte buna, total diferita, este hrisca de culoare galben verzui.Pe a doua daca o tii la hidratat peste 12 ore va germina, pe cand celalalta nu va germina. Diferenta este si la pret, cea de la SanoVita avand un pret mai domestic, pe cand cealalta este de doua ori mai scumpa.

      Ștergere
  4. Multumesc si eu. In ce sens s-a decojit? Avea o culoare brun inchis? Asa arata coaja exterioara care se indeparteaza, dar nu prea se comercializeaza sub forma asta. Daca era doar maro roscat, sau verzuie, de nuanta mai deschisa la culoare, nu era vorba despre asta. Poate doar a "inflorit" de la hidratare.

    RăspundețiȘtergere