luni, 25 aprilie 2011

Gazpacho

De cateva zile imi zbarnaie un cuvant in ureche: "gazpacho". La inceput l-am considerat nastrusnic, apoi mi-a trezit curiozitatea, iar in final mi-a facut pofta. Pofta de a experimenta si apoi de a degusta.
Incep sa imi pun intrebari. Oare toate retetele raw vegan sunt atat de extraordinar de bune, gustoase, delicioase? Pana acum nimic nu m-a dezamagit, nimic nu a fost "asa si asa", totul a fost incredibil de bun. Cuvantul "incredibil" este cel mai potrivit. Si acest lucru il intelegi doar daca testezi. 
Aceasta supa este ideala pentru a fi servita in zilele toride de vara.


Despre aceasta reteta am cautat si am gasit mai multe referinte:
"E un lucru stiut ca gazpacho e un fel de mancare spaniol. Cuvantul a evoluat din radacini arabice, iar, precum bine stim, Spania (mai bine zis, Andaluzia) a fost invadata de mauri in Evul Mediu. Ca un rezultat, gastronomia zonei a fost afectata intr-o proportie mare de retete si ingrediente din Orientul Mijlociu. Spre exemplu, bucataria italiana, desi a impartasit multe dintre aceleasi produse cu cea spaniola, a evoluat diferit.
Primele retete de gazpacho (supa-salata) dateaza din Evul Mediu, cu mult inainte ca rosiile sa fie cunoscute in Lumea Veche. Gazpacho e o supa de legume spaionla a carei caracteristica-cheie este ca se serveste rece-gheata. Principalele ingrediente sunt rosii, ardei grasi, ceapa, castraveti, ulei de masline si, de regula, firmituri de paine, dar exista, desigur, si variatii. E gatita de obicei intr-un vas de lut si adus la masa alaturi de crutoane de paine cu usturoi si mici castroane de legume crude."

Dupa ce am studiat mai multe variante am ales ingredientele si combinatia care mi-a placut cel mai mult. Reteta a iesit astfel:
  • 1 avocado
  • 5 rosii (fara pielita)
  • 4 castraveti  cornison curatati de coaja
  • 3 catei de usturoi
  • 2 ardei capia
  • 300 ml apa rece
  • sare de Himalaya, peperoncino dupa gust
  • 1-2 linguri ulei de masline
  • gheata pisata
Totul se taie marunt si apoi se mixeaza cu robotul pana  capata o consistenta cremoasa. Gheata pisata se pune in centrul farfuriei. La servire, se ia din continut de pe marginile laterale, fara a se agita. 


Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

4 comentarii:

  1. draga mea,te felicit pt decizia de a fii raw.catre asta ma indrept si eu si am inceput de putin timp,inainte am fost doar vegetariana.
    acum ma pun sa prepar reteta ta.:)

    bravo, ai cont pe google +?

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Nicole. Si eu am fost vegetariana multi ani.
    Am cont google+,
    https://plus.google.com/u/0/112989004891197765017/posts
    te ajuta link-ul asta?
    Daca nu, cauta dupa nume (Doina Oprea)
    Succes cu noul stil de alimentatie!
    Cum a iesit Gazpacho?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ehhhhhhhh Doina,normal are si apa....gaspacho e mai lichid.Uite aici alta idee de gaspacho..........de pepene rosu
    http://youtu.be/T63JwU03DuE
    Salutari!
    Elena

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Retete si retete, tu trebuie sa stii mai bine ca doar traiesti prin zona...:) Dar are si reteta mea destula apa, mie mi-a placut mult. Pepenele rosu este foarte sensibil, in mod normal nu se amesteca cu nimic (la fel ca si cel galben). Sunt singurele fructe care nu se amesteca cu altceva. Valeriu Popa chiar a scris despre ei astfel :
      "Pepenii galbeni (si chiar verzi) sunt foarte putrescibili. Nu exista nici o digestie stomacala, singura digestie este în intestine. Daca se consuma cu alte alimente, produc fermentatii."
      O seara minunata.

      Ștergere