duminică, 3 aprilie 2011

Lapte de migdale/nuci


Acest tip de lapte m-a ajutat foarte mult la inceputurile aventurii mele raw vegan. Si pentru ca este asa de important, am revenit asupra acestei postari dupa 9 luni si pot sa va asigur acum, dupa ce am acumulat experienta, ca este unul dintre alimentele de baza intr-o dieta vegana cruda. 
Cateva luni mi-am facut acest lapte zilnic. Dupa ce am invatat mai multe retete l-am folosit si in diverse alte combinatii, sau ca baza pentru unele deserturi, ca de exemplu budinca de chia. Am fost si sunt literalmente indragostita de el. Toti prietenii mei care nu sunt vegani, dupa ce l-au gustat, au fost placut impresionati de el si le-am trezit curiozitatea in aceasta directie.
Pulpa ramasa dupa stoarcerea laptelui se poate folosi la foarte multe alte preparate: pateuri, paine raw, prajituri, aperitive si aproape in orice fel principal de mancare.  Deci, pe drept cuvant, este un aliment de baza.
Realizarea lui este foarte simpla.


  • 1 cana migdale (sau seminte de floarea soarelui, dovleac, orice fel de nuci, susan etc.) inmuiate peste noapte
  • 2-3 cani apa calduta (sub 40 grade C)
  • 3-4 linguri miere  (sau sirop de agave, sirop de artar, curmale hidratate, etc.)
  • vanilie macinata (sau cacao naturala, scortisoara, maca, pulbere din fructe deshidratate, alte mirodenii)
Punem semintele si apa intr-un blender de mare putere. Dupa ce le-am mixat bine, turnam continutul rezultat printr-un saculet special, (tifon, sau sita) intr-un castron. Stoarcem bine pulpa de lapte si o pastram la rece in frigider pentru preparate viitoare, sau se poate deshidrata pentru a face paine raw. Instructiuni cu poze gasiti aici.
In laptele proaspat facut punem un indulcitor (miere, sirop de artar, sirop de agave, stevia) si arome preferate (scortisoara, maca, cacao, pulbere din fructe uscate, etc.)


Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

    4 comentarii:

    1. Am si eu o intrebare, legat de deshidrator, de care am vazut ca e nevoie la o alta reteta, acesta este electric?

      RăspundețiȘtergere
    2. Da, este electric. Eu folosesc acest model de deshidrator:
      http://www.ezidri.ro/uscatorfd1000.php?p=1

      RăspundețiȘtergere
    3. Buna, m-ar interesa si pe mine ce pret are acest model de deshidrator? Si cum se poate achizitiona?

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Eu l-am cumparat de la CasaBio. http://www.ezidri.ro/ezidri.php?p=1
        Am inteles ca ei sunt distribuitori in Romania. Exista 2 variante, una costa aproximativ 400 lei iar cealalta aproximativ 600. Mi-am cumparat sertare, tavi si site suplimentar, au si din astea tot timpul, astfel ca acum am 20 de etaje la deshidrator. Eu am varianta mare. Cred ca se poate comanda si pe internet daca nu locuiesti in Cluj.

        Ștergere