marți, 12 aprilie 2011

Orez de legume cu legume

Am gasit aceasta reteta geniala pe blogul lui Andreea Lazarescu, am adaptat-o putin la gusturile mele si a iesit ceva greu de descris in cuvinte. 
Parerea mea este ca in materie de raw vegan cuvintele nu reusesc sa spuna prea multe, datorita faptului ca este ceva total diferit de paradigma culinara cu care suntem obisnuiti si ne ramane doar degustarea pentru a intelege cu adevarat ce se petrece acolo.
Daca cineva care cocheteaza cu acest stil de alimentatie mi-ar solicita cateva retete cu care sa inceapa aceasta aventura, cu siguranta ca i-as indica (exact in aceasta ordine): Lapte de migdale/nuci , Orez de legume cu legumeZacusca si Supa de rosii.
Dupa aceasta te indragostesti iremediabil de  raw veganism.



  • Conopida- 1 bucata 
  • Ulei de masline - 1/2 castronel (5-6 linguri)
  • Ceapa verde - 1 legatura
  • Seminte de floarea soarelui hidratate 8 ore (se poate folosii pasta rezultata de la laptele de floarea soarelui)
  • Canepa, seminte decorticate - 2-3 linguri 
  • zeama de lamaie, dupa gust
  • Patrunjel -1 legatura
  • Sare de Himalaya (sau de mare), peperoncino (sau alte condimente) la sfarsit, dupa gust.
Conopida, se separa in buchetele, se introduce in robotul de bucatarie dotat cu lama in S unde se va procesa un timp foarte scurt, (pentru a nu transforma compozitia intr-un pireu) si apoi se adauga restul ingredientelor. 
Incredibil de bun! 


Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

6 comentarii:

  1. Foarte frumos blogul dumneavoastra, va admir foarte mult atat curajul cu care sunteti vegetariana de 20 de ani, cat si cel de a avea acum o dieta raw. Multa lume nu intelege de ce unii s-ar supune unui asemenea "chin", chiar si atunci cand vine vorba de a renunta la carne. Criticile vin din toate partile, cu cat dieta este mai "restrictiva", brusc nimeni nu mai stie sa gateasca decat carne sau cu lactate, toti si-au pierdut orice sentiment uman de intelegere si te trezesti izolat pe insula ta de fructe, seminte si legume, in mijlocul acestui ocean de nebunie.

    Va doresc numai bine si postari viitoare la fel de frumoase ca pana acum!

    Ana

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc foarte mult pentru aprecieri.

    Frumusetea povestii este ca mancand raw vegan este atat de departe de a fi un "chin". Din punctul meu de vedere abia acum ajungi in Paradis. Este o bogatie atat de mare de gusturi, arome, savori iar starea "post digestiva" este angelica. Te simti mul mai lucid, mai "viu", mai vesel, nevoia de somn se reduce, cu alte cuvinte esti fericit fara motiv.

    Abia acum am inteles de ce adeptii raw vegan simt nevoia sa isi faca bloguri si sa realizeze demonstratii culinare. Este atat de bine incat nu poti pastrezi asta numai pentru tine. Realizezi ce imensa manipulare exista la nivel mondial, in ce ignoranta trista sunt tinuti oamenii, motivele nu le discutam aici si ce usor este sa te reintorci la starea de normal si plenitudine.

    RăspundețiȘtergere
  3. minunat iar pt.putina culoare am pus si puti ardei rosu ras f.marunt.F.bun intr-adevar,multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Indraznesc sa apelez si eu pentru cateva sfaturi. Sunt inca la inceputul drumului, am renuntat la carne 100%, iar la lactate 90%, incep incet incep sa incropesc si cate o reteta raw, dar mai am cale lunga de batut.. Mi-as dori foarte tare ca de sarbatori sa fac si eu cateva feluri de mancare, care sa aiba succes garanta :) m-am cam saturat ca la evenimente in familie eu sa culeg cate putin, fara sa-mi faca mare placere acest lucru. Sa ma incumet si la niste sarmale?? Pff, mi-e cam frica sa nu-mi placa.. Te rog, da-mi cateva idei! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Reusita in raw vegan sunt ingredientele de calitate. Sarmalele sunt foarte bune, dar trebuie sa ai rosii gustoase si o hrisca care sa iti placa. Eu sunt foarte pretentioasa la gusturi. Prefer sa cumpar lucruri mai scumpe, decat sa arunc produsul final pentru ca l-am ratat. Am experienta la asta...Mananc putin, dar de calitate. Si, fara falsa modestie, pot sa iti zic ca in proportie de 99%, retetele postate de mine sunt foarte bune,(doar la paine ce am mai bajbait, desi sotul meu a fost foarte multumit si de ea). Ce nu imi iese nu postez. Chiar ieri am facut o "crema de zahar ars" care nu mi-a placut cum a iesit, si pana nu ii gasesc secretul nu ma avant sa o fac publica. Mi-e foarte greu sa iti recomand ceva anume. Iti recomand sa treci in revista toate retetele pe care le am si sa vezi care iti face cu ochiul, tu trebuie sa simti cel mai bine ce o sa ai chef sa mananci. Nu ai ce sa ratezi, totul este verificat. Nu am norma la scris :P

    RăspundețiȘtergere
  6. te-am apreciat de la inceput,iar acum drept rasplata iti iau retetele pe rand si cand nu am lamuriri le cer .observi ca sunt cu intrebarile.si eu sunt foarte pretentioasa la gusturi.la conopida nu ma bag.nu-mi place!

    RăspundețiȘtergere