luni, 4 aprilie 2011

Iarba de grau

Acesta este cel mai nutritiv si terapeutic sus verde care exista.
Asa arata minunata mea iarba de grau:



Ce este iarba de grau
  •  "Iarba de grau" este una dintre cele mai bogate surse de vitamina A, C, D, K si a complexului B. Este totodata si o sursa naturala de B17                                  
  • este cea mai bogata sursa de clorofila, care reprezinta "sangele" plantei, cu o structura moleculara care este aproape identica cu molecula de hemoglobina din sangele uman (doar ca la oameni se formeaza cu Fe , iar la plante cu Mg).                                    
  • contine Beta-caroten, care se gaseste in fructele si vegetalele cu pigment rosu, galben sau verde. Beta-caroten actioneaza ca un colector de molecule daunatoare care circula natural prin corp sau toxinele inhalate de fumul de tigare, aer, poluare si alte surse.


Cu ce te poate ajuta

  1. Sucurile din iarba de grau si din alti vlastari (verzi) ajuta corpul sa formeze celule rosii care au rolul de a cara oxigenul la fiecare celula din corp 
  2. Clorofila ajuta la eliminarea depozitelor de medicamente din corp, purifica sangele si organele, si contracareaza toxinele. Iarba de grau ajuta la eliminarea metalelor grele toxice (aluminiu, mercur, plumb) care au fost depozitate in tesuturi 
  3. Sucul de iarba de grau ajuta la cresterea nivelului de enzime din celule, care ajuta la regenerarea corpului
  4.  Iarba de grau este una dintre cele mai directe si concentrate forme de energie solara. Cand este preparat ca suc este energizatorul optim. Doar 45 ml (1,5 ounces) de suc de "grau verde" este echivlaentul nutritional a aprox. 2 kg jumate de legume proaspete si contine 103 vitamine si minerale. 
  5. Sucul facut din iarba de grau este 70% clorofila si este un puternic detoxifiant, purifica si hraneste corpul prin oxigenarea celulelor albe din sange, care cresc sistemul imunitar. Este totodata benefic pentru cei care vor sa scada in greutate. 

Preparare:
  • 1 kg grau (eu folosesc Kamut)
  • apa de izvor
  • 1 borcan mare
  • o tavita pentru germinat
  • pamant pentru un stat de 2 cm 
Graul se spala si se lasa la hidratat 24 de ore. Apoi se spala si se intinde umed pe o tava simpla. Se lasa la incoltit 1-2 zile, timp in care se spala de 2 ori pe zi. Dupa ce a iesit germenele de grau si a crescut 1-2 mm, se intinde pe startul de pamant din tavita, pregatit pentru acest scop, si se pulverizeaza zilnic cu apa. Cand iarba de grau a crescut 10-15 cm se taie cu o foarfeca la nivelul radacinei  si apoi se stoarce sucul cu ajutorul unui storcator pentru frunze verzi
Sucul se consuma in cantitati mici, maxim 30-50 ml pentru inceput. 
Efectele de detoxifiere sunt atat de intense incat poate sa cauzeze greata.


Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

    4 comentarii:

    1. Buna Doina, felicitari pentru perseverenta si modul de organizare( eu tot lucrez la acest capitol, dar lipsa de timp si oboseala nu ma ajuta). Ma poti ajuta cu cateva sugestii relative la modul in care ai organizat micuta sera pentru germeni si iarba de grau? Am vazut pozele si mi s-a parut genial. Ai confectionat tu rafturile? Eu dispun de putin spatiu, un balcon foarte mic in care bate soarele intre 12 si 16, si nu am gasit o solutie care sa nu presupuna prea multa alergatura cu tavile de germinat prin casa, mutatu lor dintr-o parte in alta. Plus ca bebe meu le-ar aranja de minune daca le-ar prinde prin casa:-)
      Multumesc frumos!
      Mihaela

      RăspundețiȘtergere
    2. Multumesc pentru felicitari.

      Sera am gasit-o la Baumax. Am cumparat 2 astfel de mini sere si le-am suprapus. In varianta originala sunt doar 2 rafturi, eu acum dispun de 4.

      Din experienta mea pot sa iti spun ca germenii au nevoie de atentie si ingrijire.

      Am citit o carte foarte buna pe acest subiect, "Germenii Mancare miraculoasa" de Steve Meyerowitz si intre timp a publicat si Ligia Pop cartea ei "Germeni si vlastari", pentru mine o completare binevenita la experienta dobandita in ultimele doua luni. Cu aceste doua carti ai toata informatia necesara pentru a reusii in acest demers.
      Dar...revin la ce am spus, in formula aleasa de mine, germenii au nevoie de atentie si ingrijire. Exista minisere performante care fac aproape totul singure pentru cei care nu dispun de timp.
      La inceputurile mele, cand aveam o multime de germeni de ingrijit, spalatul lor imi lua in medie 3 ore pe zi (trebuie spalati de 2 ori pe zi) si o multime de apa de izvor, spre disperarea sotului meu care trebuia sa o aduca (am ajuns sa luam si 200 de litrii per transport).
      Acum m-am mai domolit, a venit si primavara cu paleta ei diversa de cruditati si am pastrat doar iarba de grau, pe care o cresc in ladite cu pamant, deci spalatul nu mai e o problema, pulverizez doar apa peste ele, si cultivarea catorva germenii care s-au dovedit foarte atractivi pentru gusturile noastre, ridiche, floarea soarelui si schinduf.
      Varianta cu balconul se poate rezolva prin umbrirea serei pe perioada cat bate soarele, insa cu alergatura prin casa cu tavile chiar ca nu ai prea multe variante. Te poti rezuma la iarba de grau (care este f.f.f sanatoasa, un fel de "regina" a germenilor, si semintele de floarea soarelui, carora le place sa creasca in tavite cu pamant, si sa iti pui niste germinatoare verticale pe pervazul de la bucatarie cu germeni de ridiche, lucerna, etc, care nu au nevoie de un spatiu mare si se pot spala foarte usor.
      Succes!

      RăspundețiȘtergere
    3. Draga Doina as dori sa ma ajuti cu un sfat.
      De mult timp am o infectie vaginala care am trata-o cu antibiotice dar degeaba. Am hotarat sa renunt la pastile si totodata sa incerc sa mamanc sanatos. Incet incet incerc sa devin raw vegan. De o 2 saptamani am inceput sa consum si suc de iarba de grau. Crezi ca as putea sa folosesc acest suc sau altceva pt a face spalaturi interne pt a trata infectia vaginala? sau nu este indicat sa fac aceste spalaturi si trebuie sa las sa se vindece in timp?

      RăspundețiȘtergere
    4. Desi nu sunt in masura sa dau sfaturi in aceasta directie pot sa iti spun doar ceea ce am constatat eu in acest domeniu.
      Depinde si de ce infectie este vorba. Poate imi dai detalii pe mailul personal. Stiu ca pentru candida este foarte indicat sa se renunte la consumul de dulciuri, inclusiv fructele. Iar despre sucul verde stiu ca se poate folosi la clisme, deci banuiesc ca este foarte util si la spalaturi vaginale. Alimentatia raw vegan te ajuta sa te vindeci de orice boala, trebuie doar sa ai rabdare si perseverenta, rezultatele nu apar atat de repede ca si la tratamentele alopate dar sunt autentice si de durata.

      RăspundețiȘtergere