duminică, 21 august 2011

Biscuiti de Hrisca cu legume si usturoi

Si pentru ca am facut efortul unei cure de 10 zile cu sucuri numai ca sa scap de tentatia de paine traditionala, era si firesc sa caut acum variante raw vegan pentru inlocuirea ei. Cum celelalte retete incercate nu au rezistat prea mult timp in topul preferintelor, se pare ca raman intr-o continua experimentare pe marginea acestui subiect.
Ca o varianta la paine am incercat acesti biscuiti (crackers). Rezultatul a fost mai mult decat satisfacator.



  • 1 kg de hrisca inmuiata timp de 8 ore in apa de izvor
  • 300 g seminte de floarea soarelui hidratate 8 ore 
  • 3 linguri faina de in
  • 2 linguri seminte de in  adaugate in 100 ml apa de izvor si lasate la inmuiat timp de 10 min
  • 10 catei de usturoi (se poate si mai multi) pisati
  • 2 lingurite sare de Himalaya
  • 1 lingurita peperoncini sau chilli pepper  
  •  7 linguri de Legume deshidratate 
Hrisca si semintele de floarea soarelui se macina in robot (cu lama S) pana devin pasta, apoi se adauga restul ingredientelor si se framanta totul pana se amesteca si omogenizeza. Se intinde compozitia rezultata pe tavitele deshidratorului, in strat subtire, de aproximativ 5 mm. Se lasa la 40 de grade aproximativ 24 de ore. Daca este nevoie, dupa 12 ore intoarcem pe partea cealalta foile de biscuiti, sau le mutam pe site.
Am facut si  o varianta simpla fara usturoi, legume si peperoncini pentru cazurile in care nu dorim sa acoperim gusturile unei alte mancari.
Varianta picanta am savurat-o, printr-o intamplare, cu fistic si rosii. Fabulos de buna combinatia. Am descoperit-o accidental, asa cum se nasc unele retete. 
Intentionam sa fac un pesto de fistic. Deoarece imi era foarte foame, dorind sa mi-o potolesc putin pana terminam de pregatit acel pesto, am gustat cativa biscuiti picanti si cateva bucati de fistic. Vreau sa va asigur ca acel pesto nu a mai fost facut cu ocazia aceea, am combinat cu  salata de rosii si a iesit un festin regal.

Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu