sâmbătă, 30 iulie 2011

Mix de legume si cateva idei


Chiar mi-a fost dor sa mai stam de vorba. Am avut o perioada foarte dinamica si am fost plecata mult timp din zona calculatorului. Acum, pentru ca o expeditie de 10 zile a fost amanata din cauza timpului nefavorabil, am in sfarsit vreme de activitatile neglijate. 
Deoarece aceasta expeditie necesita un bagaj minimal, am fost provocata sa gasesc solutii pentru hrana noastra raw vegan. Asa ca, intre doua plecari, am folosit deshidratorul la maximum si am creat un mix de legume absolut fabulos, de care sunt foarte incantata. Are un miros si o aroma ca de masa imparateasca. Am folosit legume din gradina noastra "bio"si trebuie sa va spun ca nu se compara cu nimic din ceea ce se poate cumpara de la piata, chiar si de la "tarani". Rosiile noastre sunt unice, si ma intreb, de fiecare data cand mananc din ele, cum de nu se mai gaseste nicaieri asa ceva. Imi amintesc de vremea copilariei cand toate legumele aveau aroma, gust si savoare.
Va recomand tuturor sa cumparati un mic petec de pamant, cat mai departe de marile orase si sa va cultivati voi insiva hrana cea de toate zilele, deoarece aprope tot ce se poate cumpara la ora actuala este mai mult sau mai putin otravit, sau daca este de la magazinele naturiste (cultivate ecologic) este foarte scump.

Nu va gasiti scuze sa nu o faceti, inventand false piedici si motive, pentru ca, daca va propuneti cu adevarat acest lucru, resursele si oportunitatile vin de la sine. Mintea este cel mai bun aliat si executant al dorintelor noastre. E testat si verificat de mine personal. Asa am devenit noi "mosieri" peste noapte, oraseni fiind din nascare, si asa am ajuns sa muncim pamantul cu mainile noastre, ca niste tarani adevarati.
Si sa nu va fie frica sa experimentati ceva nou, viata in mijlocul unui oras supraaglomerat, cu toate benefiiciile confortului, nu este cea mai mare binecuvantare. De multe ori ne face lenesi, slabi si fara cel de al 6-lea simt, simt care ne ajuta sa ne adaptam la orice situatie si sa vedem mai bine contextul general. Suntem tot mai putin pregatiti sa traim simplu, independent si natural.
Probabil ca fiecare dintre voi ati mai auzit zvonuri despre schimarile climatice si astronomice care exista la ora actuala in aceasta zona din Galaxie, proces care continua, iar civilizatia noastra, asa cum o concepem astazi, poate sa intre in colaps in oricare moment. Si daca nu ati auzit pana acum, cred ca este timpul sa cautati pe internet despre asta, pentru ca este sursa cea mai bogata cu  informatii pe aceasta tema si aproape ca striga despre acest subiect.
Revenind la mixul de legume am sa va zic reteta experimentata de mine. Intentionez sa procedez identic cu tot surplusul de legume din gradina noastra, realizand proviziile pe care toti trebuie sa ne ingrijim sa le avem de acum inainte. Unele "guri" avizate spun ca e foarte indicat sa avem provizii pentru intreaga familie pentru minimum 2 ani e zile.

Mix de legume:
  • morcov
  • broccoli
  • gulie
  • dovlecel zucchini
  • castravete
  • rosie
  • ardei capia
  • frunze patrunjel
  • frunze telina
Legumele se rad cu ajutorul robotului (eu le tai in fasii subtiri si folosesc lama de feliere) si apoi se aseaza in strat subtire pe tava/sita deshidratorului. Rosiile se taie in felii cam de 0,5 cm. Legumele suculente: ardeii  (se storc putin de zeama pe care o lasa)  si  rosiile, se pun mai intai pe tava, iar dupa 10-24 de ore se muta pe site. In final, dupa ce totul este uscat bine, se maruntesc legumele cu robotul (folosind lama in forma de S). Se pastreaza in borcane inchise eremtic sau se pun in pungi care se videaza si se pastreaza la frigider.

Puteti sa cititi si:
Fructe uscate 

Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

    7 comentarii:

    1. Interesanta postare, totusi dupa ce ne-ai spus ce legume se pot folosi, eu nu as sti cum sa procedez cu ele...
      Mai am o curiozitate...cum ati reusit sa pastrati gradina bio? De fapt rosiile si castravetii se imbolnavesc foarte des, si aproape ca nu se fac daca nu le stropesti...trebuie sa recunosc ca anul acesta am reusit si eu(dupa multi ani in care am fost nevoiti sa le stropim), dar tot ma intereseaza cum ati reusit voi....

      RăspundețiȘtergere
    2. Asa cum am spus, am facut acest mix pentru o expeditie de 10 zile, unde era nevoie de un bagaj cat mai usor. Pe langa fructe uscate, seminte de floarea soarelui, migdale, miere, seminte chia, maca, cacao bio si polen, aceste legume erau elementul central pentru masa principala. Intentionam sa le pun la hidratat dimineata, intr-un vas inchis eremetic, impreuna cu seminte de floarea soarelui/chia si a le mancam cateva ore mai tarziu.
      Pentru iarna, ma gandesc sa le folosesc la supe sau adaos in orice fel de mancare la care se preteaza.
      Daca intrebarea era cum se deshidrateaza, nu mi-e foarte clar, am sa intervin in reteta cu detalii suplimentare.
      Cu rosiile si castravetii am avut si noi noroc anul acesta, probabil faptul ca nu a plouat in aceasta primavara a fost important. Am folosit o singura data piatra vanata.
      In general, pentru daunatori, plantam multe Craite si stiu e foarte buna zeama de urzici. Suntem si noi la inceputuri si invatam din mers.

      RăspundețiȘtergere
    3. Multumesc...de ultimul paragraf aveam eu nevoie.
      Anul acesta in solar am folosit o substanta care se numeste Humusil Sulf(gasesti pe google) si pana acum doar cateva fire de rosii dintr-un soi mai sensibil s-au ingalbenit putin.Castravetii au fost ok pana nu demult cand a intrat paianjenul rosu in ei.Ptr daunatori am folosit o sunbstanta care nu este toxica, Bionid (tot pe cautare gasesti).
      Daca ne mai dai si o indicatie cam pe unde ai gasit acele "guri" care spun ca trebuie sa avem provizii ptr 2 ani, m-as bucura...
      Mult succes, multumim ptr toate...

      RăspundețiȘtergere
    4. Poate daca aplicati principiile permaculturii nu veti mai avea nevoie sa stropiti. Gasiti filmulete si pe youtube. Vi-i recomand pe geoff lawton si bineinteles, bill mollison.

      RăspundețiȘtergere
    5. Da, stiu despre Permacultura, chiar sunt abonata la o revista din Anglia http://www.permaculture.co.uk/
      dar nu este chiar atat de simplu, drumul de la teorie la practica este cam ca si in raw vegan. Ca sa o faci bine trebuie timp, bani, energie, studiu si experimentare. Si noi nu am avut timp de aprofundat subiectul. Mai aplicam cateva principii din permacultura, dar am lasat acest capitol pentru mai tarziu. Acesta este si idealul nostru pentru agricultura.
      Anul trecut s-a tinut un curs de permecultura la noi in tara, undeva in nord, dar am avut alte proiecte la acel moment si nu am fost in tara. Daca anul acesta se mai repeta acest curs intentionez sa il urmez. Multumesc, oricum, pentru sfat. Bill Mollison este intr-adevar genial

      RăspundețiȘtergere
    6. Draga Antonia,
      multumesc pentru informatii.
      Despre provizi si alte lucruri despre care am vorbit in aceasta postare gasesti pe internet foarte multa informatie. Foloseste motorul de cautare Google si incepe cu cuvinte gen: schimbari climatice, 2012, Nibiru, etc. Restul o sa vina de la sine. Nu vreau sa intru in detalii legate de sursele mele, deoarece sunt lucruri prea personale.
      De curand NASA a avut urmatorul anunt:
      " Miercuri, 15 iunie 2011, 9:41
      Administratorul Agentiei Spatiale nord-americane, generalul Charles F. Bolden, le cere tuturor angajatilor sa se gandeasca si sa-si pregateasca familiile, fie ca sunt pe coasta de est sau pe cea de vest a Statelor Unite, pentru ca orice dezastru s-ar putea intampla. Fie o catastrofa naturala, fie un eveniment ca cel de la 11 septembrie 2001.

      "Vorbiti cu familiile voastre si stabiliti ce aveti de facut in cazuri neprevazute. Sa aveti pregatita o trusa de urgenta. Stabiliti un plan in familie: ce vom face in cazul unei catastrofe, unde ne vom da toti intalnire, vom comunica la telefonul mobil. Daca aveti in familie persoane cu nevoi speciale, faceti pregatiri speciale etc... Inregistrarea, care are o durata de doua minute si jumatate, se incheie cu indemnul: Mai presus de toate, fiti pregatiti!", spune oficialul NASA.

      Mesajul postat pe site-ul institutiei este insotit de o alta inregistrare care contine indrumari amanuntite pentru asigurarea familiei si a animalelor de companie pentru situatii de urgenta. Intre acestea: aprovizionati-va cu apa si mancare pentru sapte zile, pragatiti paturi si jucarii pentru copii, opriti apa si gazele, informati-va despre ce mijloace de transport puteti folosi ca sa parasiti zona in pericol, daca nu aveti masina, incuiati usile casei.

      Motivatia oficiala a NASA pentru postarea acestor mesaje ca un exercitiu la scara nationala a aratat faptul ca agentia nu este pregatita pentru dezastre naturale."

      Iti recomand 3 filmulete pe care le-am vazut si eu foarte recent:
      http://www.youtube.com/watch?v=Zjlxw4U7oxY&feature=player_embedded
      http://documentare.digitalarena.ro/project-camelot-bob-dean-un-ofiter-si-un-gentleman-2007/
      http://www.lukasig.com/projectcamelot.html (de aici filmul despre Nibiru)

      RăspundețiȘtergere