luni, 20 februarie 2012

Salata de cruditati cu varza de Bruxelles, ciuperci marinate si smantana de caju

De cand mananc raw vegan am folosit de mai multe ori afirmatia: "Asta este cea mai buna mancare raw de pana acum!". Devine din ce in ce mai dificil sa fac ierarhii in acest domeniu. Pot sa spun insa cu mare precizie, fara sa gresesc deloc, ca asta este printre primele 5 preparate super bune pe care le-am mancat any time. 
Am ramas si eu cu gura cascata cand am inceput sa mananc din aceasta salata, eram insa la Potluck,  asa ca am inchis-o repejor la loc si mi-am transformat gura intr-un zambet sarmant.


 Ingredientele principale
  • 20 bucati varza de Bruxelles taiate in 4
  • 6 ciuperci champignon taiate felii subtiri
  • 2 morcovi facuti "taitei"cu un curatator de legume
  • 6 linguri rosii uscate conservate in ulei de masline, macinate in robotul cu lama in S
  • 1 legatura patrunjel tocat marunt
  • smantana de caju proaspata (doar din caju, sare si lamaie) 
  • vlastari de ceapa rosie
Marinata pentru varza
  • 10 linguri sos de soia Tamari
  • 2 lamai, zeama
  • 1 lingurita pulbere din foi de dafin
  • piper macinat dupa gust
  • apa de izvor cat sa acopere varza
Lasam varza in marinata 8-12 ore. O strecuram bine de zeama.

Marinata pentru ciuperci
  • 10 linguri sos soia Tamari
  • 3 linguri otet de mere
  • 2 linguri ierburi de Provence (Herbes de Provence)
  • 1 lingurita piper macinat
  • apa de izvor cat sa acopere ciupercile
Lasam ciupercile in marinata 2-8 ore. Le stoarcem de zeama in pumni, cat putem de bine.

Preparare

Intr-un bol mare asezam ingredientele in straturi. Eu am facut urmatoarea succesiune: varza de Bruxelles, ciuperci, morcovi, rosii, patrunjel, smantana, vlastari de ceapa.
Impresionant! A fost pe placul tuturor convivilor de la Agapele de sambata

Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

3 comentarii:

  1. Mhmmmm....Cred ca-i super gustos! O sa fac neaparat cand am ingrediente. Varza de unde o iei? Eu cumpar legumele numai din piata... e in supermarket varza de Bruxelles proaspata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Varza o am din gradina proprie. Rezista iarna lasata afara.
      A fost foarte buna.

      Ștergere
  2. Aaa ce fain, poate punem si noi anul asta, n-am incercat niciodata :)

    RăspundețiȘtergere