marți, 31 ianuarie 2012

Lasagna

Aceasta reteta doresc sa o fac din luna august. Atunci am invatat sa fac pesto de busuioc special pentru ea. Dar asa a fost sa fie si sa ii vina vremea doar acum. Se poate lasa in deshidrator pentru 2 ore, dar e foarte buna si asa. Am fost foarte incantati de gustul ei si am trecut-o deja pe lista preferintelor.



 Taitei din dovlecel zucchini
  • 6 dovlecei zucchini mici
  • 1 lingurita sare de Himalaya
Dovleceii se curata de coaja si se feliaza subtire cu ajutorul unei mandoline. Se pun feliile intr-un castron, presarate cu sare, si se lasa sa stea cateva ore. Scurgem apa pe care au lasat-o.
Branza de caju
  • 2 cani caju hidratate 2-6 ore in apa de izvor
  • 2 linguri zeama de lamaie
  • 2 linguri drojdie inactiva
  • sare de Himalaya dupa gust 
Se amesteca toate ingredientele in robotul cu lama in S.
Sos de rosii
  • 6 rosii cherry
  • 1/2 cana rosii uscate, hidratate 20 minute in apa de izor
  • 1 lingura ulei extra virgin de masline 
  • 1 catel de usturoi pisat
  • 1 lingurita oregano uscat
  • 1/2 lingurita busuioc uscat
  • 1/2 lingurita majoran uscat
  • sare de Himalaya dupa gust
  • peperoncini sau chili pepper, dupa gust
Se amesteca usor toate ingredientele in robotul cu lama in S. Putem folosi functia puls ca sa ramana bucatiile de rosii mai mari.

Sos pesto de busuioc, varianta de iarna
  • 2 cani spanac
  • 2 linguri busuioc uscat maruntit fin
  • 1/2 cana seminte de pin
  • 1 lingura ulei de masline
  • 1 lingura zeama de lamaie
  • sare de Himalaya dupa gust
  • apa de izvor cat este necesar
Se amesteca in robotul cu lama in S.

Ornare
  • masline Kalamata 
  • germeni de ridiche rosie

Asamblare

Pe o farfurie punem un strat de sos de rosii, apoi feliile de dovlecel. Continuam cu stratul de branza, apoi iar un strat de dovlecei. Urmeaza sa punem starturi in succesiunea urmatoare: pesto, dovlecei, branza, dovlecei si la final sosul de rosii. Putem sa facem cate straturi dorim si in ordinea care ne place.

Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

6 comentarii:

  1. Ce frumos arata!Felicitari... e atat de colorata si sigur e atat de delicioasa...doar contin branza mea preferata. O s-o incerc negresit dar astept un picut mai incolo cand vine caldura...ca pe gerurile astea nu prea intra prea multe chestii crude in afara de fructe si cate o salata pe ici colea.

    RăspundețiȘtergere
  2. superb ♥
    o zi minunata draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Emily, o zi minunata si tie!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Alina. Multumesc mult.Intra mai mult decat iti imaginezi, trebuie doar sa te obisnuiesti. Poti sa mai introduci si sucuri, smoothie-uri, vlastari/germeni,lapte din seminte/nuci, supe raw la 40 de grade, etc. toate potrivite in orice anotimp. Succes!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumim Doina pentru reteta! Am si facut-o aseara. Ieri cand am vazut-o mi-a facut cu ochiul si vazand ca am cam toate ingredientele si aveam niste nuci si caju puse la inmuiat, am dat fuga in piata de am luat 2 dovlecei mici si proaspeti, si aseara am facut cele 3 sosuri, singura adaptare a fost la pesto, unde am pus nuca inmuiata in loc de seminte de pin, dar a iesit foarte bun si asa. Mi-am cladit frumoasa lasagna direct in caserola de sticla pentru adus la lucru si am savurat-o in pauza de masa. Un deliciu. Am dat si colegilor sa guste, si au laudat-o :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur Cristina de vesti. Felicitari ca te-ai incumetat sa o faci, pentru ca la prima vedere pare o reteta sofisticata. E usor de facut si foarte gustoasa. Mai astept si alte vesti :)

    RăspundețiȘtergere