duminică, 29 iulie 2012

Ciocolata alchimica

Si pentru ca in vara aceasta nu reusim sa mergem in natura atat de mult ca in trecut, in continuare suntem foarte ocupati si legati de oras, sunt foarte fericita ca mi-am gasit o Gradina Secreta exact in inima "Cetatii". Cand ajungi acolo te simti ca si cand ai trecut printr-un portal si ai intrat in cea mai frumoasa, armonioasa si intima gradina. Un patrat perfect, inconjurat de arbori inalti, aranjati dupa toate regulile unei gradini romane. Tuia, brazi, castani, salcami... Racoroasa, plina de fosnetele frunzelor si ciripit de pasarele. Daca stai descult simti muschiul fin si matasos sub talpi si te bucuri din plin de reconectarea cu energiile Geei. 
Dupa cateva ore petrecute acolo, citind la umbra copacilor sprijinit de o piatra imensa, perfect rotunda, modelata de timpuri si ape necunoscute, te simti un om complet regenerat, fericit fara motiv, in armonie cu tine si cu ceilalti. Apoi, in drumul de intoarcere spre casa, ai senzatia ca zbori si nu poti sa iti opresti sub nici o forma zambetul de pe fata. Te trezesti alegand alte strazi ca de obicei, mult mai frumoase, minunandu-te ca exista, te intrebi daca nu ai ajuns cumva intr-un oras mediteraneean si uneori ajungi accidental la un concert de orga. Ce impact profund are aceasta reconectare cu natura... multi nici nu banuim asta.


Imi place David Wolfe. Imi place nonconformismul lui, iubirea si grija pe care o are fata de natura, si energia nesecata cu care urmareste sa fie un exemplu viu si incurajator al alimentatie raw vegane. Il urmaresc in multe locuri.  
El mi-a deschis curiozitatea pentru un alt fel de experimentare. Desi aleg sa traiesc si sa mananc simplu, acesta fiind un mod care imi este potrivit, a reusit sa ma molipseasca si pe mine cu entuziasmul  lui pentru plante si superalimente. Am devenit mult mai atenta la plantele din jur si  invat sa le cunosc, introducandu-le treptat in viata noastra.
Prima aplicatie la ceea ce am invatat de la el in ultimul timp este aceasta ciocolata. Ma incanta ideea de a combina aceasta putere a ierburilor si superalimentelor cu ceva placut si agreabil de consumat.  
In gradina mea secreta, unde atunci cand merg raman o buna bucata de timp, ea reprezinta un pranz concentrat, savuros si efectul ei nu poate trece neobservat. Ma simt fericita fara motiv, usoara, efervescenta si entuziasta. Pe termen lung probabil ca are si efectele alchimice. 
Untul se incalzeste in deshidrator, sau in bain-marie, la 40 de grade, pana devine lichid. Pregatim formele de silicon in care o sa turnam ciocolata fluida, le ungem cu putin ulei de migdale si stergem surplusul cu un servet.
Intr-un castron de sticla punem toate ingredientele cu exceptia untului de cacao. Le  amestecam cu o lingura de lemn. Adaugam apoi untul lichid si amestecam pana se omogenizeza totul. Daca e nevoie folosim si robotul cu lama in S. Se toarna in forme si sa da la rece.
Aspectul bicolor a rezultat in urma adaugarii la final, corectand un exces nedorit de chilli, a unei linguri de lucuma, una de mesguite si o lingura miere. Datorita diferentei de temperatura s-au separat.  A fost o intamplare fericita in urma careia au rezultat niste fluturi neasteptat de expresivi.
Pe viitor vreau sa adaug si:

Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

    8 comentarii:

    1. O reteta foarte buna pentru cei care adopta acest stil de viata

      RăspundețiȘtergere
    2. De unde as putea procura ingredientele? Multumesc mult!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Eu imi iau superierburile/superalimentele de la Be Organic:
        http://www.beorganic.ro/categories/Superalimente/
        Untul de cacao de la Dried Fruits:
        http://www.driedfruits.ro/

        Ștergere
    3. Aceasta reteta este singura pe care am gasit-o in limba romana care este in ton cu produsele scumpe, sanatoase, biologice, ce se gasesc la restaurantele vegetariene sau vegane din SUA. Felicitari!!! O voi incerca, suna delicios!!!

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Multumesc, Anita. Un feedback foarte important pentru mine.
        Majoritatea romanilor probabil ca au considerat/vor considera aceasta reteta o extravaganta dar, avand in vedere ca este o ciocolata efectiv terapeutica, cu efecte foarte profunde asupra sanatatii si starii noastre de bine, cred ca merita efortul de a o intelege.
        In acest moment chiar mi-a venit o idee si urmeaza sa fac link-uri de trimite la proprietatile si efectele fiecarui ingredient, ca sa se poata constientiza mai usor despre ce este vorba. Astept impresiile tale.

        Ștergere
    4. Draga Doina, ma bucur sa descopar un blog tanar, frumos, interesant, promavand retete raw, recunosc, pt mine este un lucru inedit. Te felicit pentru alegerea facuta si multumim ca doresti sa impartasesti experienta ta si altora. M-am inscris in lista ta de persoane interesate. Cu permisiunea ta, am adaugat blogul tau in lista de bloguri pe care le urmaresc.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Draga Elena, multumesc mult pentru cuvintele frumoase si pentru interesul acordat. Iti multumesc ca ai ramas o fiinta deschisa si curioasa si ca am reusit astfel sa iti captez interesul intr-un domeniu total nou pentru tine. Stiu ca ai un blog de succes pe teme culinare si iti multumesc pentru adaugarea facuta. Si eu te-am trecut la Bloguri prietene. Multa inspiratie pe mai departe.

        Ștergere